čtvrtek 16. dubna 2015

Podchod pod nádražím

Zase o krok blíž jsme výstavbě podchodu pod nádražím. Návrh s podchodem, výtahy, schodišti se stává uvěřitelným. Je ve fázi projednávání stavebního povolení. Naštěstí tato část nebyla součástí "shozeného" územního řízení na optimalizaci tratě. 



Doplněno parkovištěm P&R na straně Krátké Linvy usnadní dopravu všem. Začít stavět by se prý mohlo příští rok.

Těšíme se.
Děkuji za návštěvu
Renata 

Pokud Vás zajímají připomínky komise rozvoje města, tak pokračujte dále.....


Ing. D. J. s kolegy informovala o vývoji projektu a předpokládaném harmonogramu přípravy a realizace. Dále představila technické řešení stavby a odchylky, které vznikly v průběhu stavby, často v souvislosti s požadavky města formulovanými v rámci územního řízení. Jedná se zejména o tyto body:

1.   Vzhledem ke změně legislativy je možné stavbu realizovat bez protihlukových opatření, protihlukové zdi původně navrhované podél upravované trati budou vypuštěny, pouze v úseku v blízkosti podchodu v ulici Kollárova bude vystavěn plot v. 1500mm – barevné a materiálové řešení (pro zamezení odrazu hluku od oplocení bude použit méně odrazivý materiál- obdobný jako u protihlukových stěn) bude představeno městu na následujícím jednání.

2.   Poloha nástupiště ve směru na Prahu – nástupiště bylo posunuto blíže k výpravní budově, ve směru ke Kollárově ulici byl umístěn menší přístřešek.

3.   Pro větší komfort cestujících je možné navrhnout přístřešek navazující na výpravní budovu až k nástupišti – toto řešení však výrazně negativně ovlivní vzhled nádraží. Cestující do příjezdu vlaku mohou využít stávající krytý prostor, proto je další zastřešení investorem navrženo k vypuštění.

4.   Podchod z výpravní budovy vedoucí na ostrovní nástupiště a dále do prostoru budoucí obytné zóny byl rozšířen na 4m, na jeho východní straně je navržen chodník s podélným sklonem 8,33% pro bezbariérový přístup a také schodiště. Realizace schodiště je však dle informace investora stavby podmíněna finančním příspěvkem města na jeho výstavbu.

5.   Technologická budova, původně navrhovaná v prostoru demolované stavby jižně od výpravní budovy, nebude realizována a technologie bude umístěna blíže výpravní budově a také v jejích prostorách. Tím bude uvolněn prostor pro případnou výstavbu parkoviště.

6.   V projektu není zahrnut chodník navazující na podchod v ulici Kollárova ve směru do ulice Kollárova. Jde o pozemky ve vlastnictví města a bude jeho investicí .

7.   Bezbariérové napojení u podchodu v Kollárově ulici na ulici Mochovskou je v projektu navrženo na stávající chodník bez jeho úpravy. Navrhované řešení však znamená prodloužení a velké lomení trasy, projektant navrhl, že by bylo možné napojení ještě upravit (zkrátit a zaoblit),
8.   Schodiště, které je umístěno u mostu přes ulici U Podjezdu, je ve vlastnictví města a jeho oprava není zahrnuta do investice SŽDC.

9.   Byl vznesen dotaz, zda by v rámci stavby mohla být umístěna deponie materiálu a jeho recyklace v blízkosti nádraží východně od kolejiště na pozemku města p.č. 3430/133, k.ú. Čelákovice, a zda má investor v této souvislosti zpracovat rozptylovou studii. Umístěním deponie v tomto prostoru by výrazně snížilo dopravní zatížení města.

Dále ing. Jančíková seznámila komisi s vývojem projektů navazujícíh úseků, zejména rekonstrukce železničního mostu přes Labe:

1.   Bylo oznámeno, že ŘVC již netrvá na zachování minimální podplavné výšky mostu 7m, ale souhlasí s podplavnou výškou 5,25m nad hladinou Labe, s možností budoucího zvýšení mostu, v případě potřeby. To umožní původně navrhované zvýšení nivelety trati podél ulice U Mostu výrazně snížit, a to až na zvýšení 1,3m, což může znamenat nedodržení původně městem požadovaného zvýšení průjezdného profilu mostu v ulici Přístavní. Požadavek na podjezdnou výšku bude městem ještě upřesněn.

2.   Dále byl vznesen dotaz, zda město stále počítá s realizací lávky pro pěší při novém železničním mostě a zda tedy PD „Optimalizace“ má obsahovat přípravu na její osazení.

3.   Komise vznesla požadavek na realizaci podchodu pro pěší při podjezdu v ulici Husova – J. Zacha v rámci stavby „Optimalizace“.

4.   Město Čelákovice v oblasti zastávky Jiřina připravuje výstavbu dešťové kanalizace. Nabízí možnost svedení odvodnění trati v oblasti zast. Jiřina do této kanalizace a chce na základě stabilizace technického řešení mostu přes Labe prověřit zamítavé stanovisko SŽDC k umístění kanalizace města v ochranném pásmu dráhy v ulici U Mostu. Na základě zpracované dokumentace pro územní řízení bude toto prověření možné.

Následovala diskuse a po odchodu hostů předsedkyně komise navrhla znění usnesení a komise hlasovala o jednotlivých přednesených bodech:

Návrh usnesení: Komise souhlasí s posunutím nástupiště blíže k výpravní budově, a s umístěním přístřešku ve směru ke Kollárově ulici.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise nesouhlasí s umístěním přístřešku při výpravní budově u nástupiště ve směru na Prahu.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise doporučuje realizaci schodiště do prostoru budoucí obytné zóny ve východní části podchodu z výpravní budovy vedoucí na ostrovní nástupiště a s jeho rozšířením na 4m.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise souhlasí s tím, že nebude realizována stavba technologická budovy, původně navrhované v prostoru demolované stavby jižně od výpravní budovy s tím, že technologie bude umístěna blíže výpravní budově a také v jejích prostorách.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise souhlasí a doporučuje  realizaci chodníku navazujícího na podchod v ulici Kollárova ve směru do ulice Kollárova (investorem bude město Čelákovice).
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise souhlasí s úpravou bezbariérového napojení u podchodu v Kollárově ulici na ulici Mochovská, spočívající ve zkrácení a „zaoblení“ trasy.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise nesouhlasí s nerealizací opravy, případně zrušením schodiště, které je umístěno u mostu přes ulici U Podjezdu je ve vlastnictví města.
Hlasování: pro 6, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Před tímto hlasováním se z jednání omluvila a odešla Ing. Arch. Douděrová.

Návrh usnesení: Komise souhlasí s umístěním deponie materiálu a jeho recyklace v blízkosti nádraží východně od kolejiště na pozemcích města a se zpracováním rozptylové studie.
Hlasování: pro 4, proti 0, zdrželi se 1. Usnesení nebylo přijato.

Návrh usnesení: Komise souhlasí se snížením podplavné výšky mostu, které umožní navýšení nivelety koleje v úseku podél ulice U Mostu o 1,3m. Požadavek na podjezdnou výšku podjezdu v ulici Přístavní bude městem ještě upřesněn.
Hlasování: pro 5, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise doporučuje realizaci lávky pro pěší při novém železničním mostě a požaduje, aby PD „Optimalizace“ obsahovala přípravu na její osazení.
Hlasování: pro 5, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.

Návrh usnesení: Komise požaduje prověřit možnost realizaci podchodu pro pěší při podjezdu v ulici Husova – J. Zacha v rámci stavby „Optimalizace“
Hlasování: pro 5, proti 0, zdrželi se 0. Usnesení bylo přijato.





Žádné komentáře:

Okomentovat